Alla inlägg den 7 september 2008

Av Karin - 7 september 2008 13:37

Har forskat lite på detta och det skall sägas att Borås konkurerar med Jönköping om att vara Sveriges regnigaste stad. hehe lite statistik!

Här är en bild på Pinnochio som står staty i en rondell i Borås :D


Fakta om regnhålan:


Borås  förra året regnade det 1 198 millimeter i Borås.


Det är nästan 100 procent mer än genomsnittet.

– Jo, Borås ligger i ett regnbälte som börjar i Halland och som når sitt max i Sjuhäradsregionen.

Det här är alltså ingen myt. Det är något boråsarna får leva med. Jag finner logiken i det när jag tänker tillbaka. När jag har besökt Borås de senaste åren efter att jag flyttat har jag slagits av hur vädret en mil utanför kommungränsen skiftat till duggregn och hur det sedan innanför gränsen övergått i ett piskande smatter. Det slår faktiskt sällan fel. Men familj och vänner har med en boråsares kirurgiska precision avfärdat och manövrerat bort mina kommentarer om att regnmyten verkar stämma. Tidigare under dagen, innan min ankomst, har det minsann varit strålande väder och som vanligt har jag haft otur med vädret – alternativt lite skämtsamt fört med mig något lågtryck från Stockholm.


Källa: http://www.fria.nu/artikel/73488

Av Karin - 7 september 2008 12:17

Kan man fråga sig, BAO ligger nu tvåa och fyra på Svensktoppen.

En vacker dag så kommer det ligga tätt ihop och tävla mot varandra!!

Vem minns inte när "du är min man" låg där samtidigt som GB sång och "Det är vi ändå" minns även att Nanne var med på ett hörn ett tag :)


Måste göra något åt detta nu inte bra att tröstäta skall nog gå runt stan idag eller vad fan jag nu får för mig, kanske sitta här för det är F1 idag och Ishockey så min promenad får komma där emellan :)

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??
 Ja
 Nej
 Upp till mig själv
 Ingen kommentar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards