Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Karin - 4 augusti 2008 21:28

Vårfunderingar

Mörk och lång var vintern ibland,
lampan tänd hela dagen.
Hakan stöder jag tungt i min hand,
killar mig trött under kragen.

Jag drömmer att jag är på mitt land
och hoppar i hö’t på logen.
Jag solar mig på badstrandens sand

och strövar omkring i skogen.

2. Vårens vindar lockar och drar
genom klassrumets fönster.

Runt i luften solkatter far,
fastnar som dammiga mönster.

I stan är rök och asfalt och hus
som kväver allt liv på marken.
Jag längtar efter grönska och ljus
och lukten från kådan i barken.

3. Bara tår och fransiga jeans,
skjortan fladdrar för vinden.
Luffa vill jag så länge jag finns
smutsig och solbränd om kinden.

På fälten bönder plöjer och sår.
Det växer och gror i jorden,
och skörden bärgas år efter år,
så männskor får mat på borden.

Av Karin - 4 augusti 2008 18:08

Magisk dag säger jag bara även om jag bara vart inne i huset.

Men hur underbart är det inte att fördriva tiden med nytta??

Har beställt hem litteratur för skolan idag, dock trodde jag att jag skulle få gråa hårstrån när dom olika skolorna hänvisar till varandra!!!

Men det gick bra bara 3 böcker som fattas nu!!!


Jag är bäst igen!!!

Nu är jag stark och ska kämpa som bara den!!!


Sofia tack för det magiska telefon samtalet! hoppas verkligen att du får jobbet i Göteborg vännen!!!!


Kram från Karin som älskar livet nu!

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??
 Ja
 Nej
 Upp till mig själv
 Ingen kommentar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards