Alla inlägg den 5 maj 2008

Av Karin - 5 maj 2008 22:23

Fan jag visste att de skulle drabba oss denna strejken men det är fan inte lite det drabbat oss. dessa sjukhus drabbas:


* Alingsåssjukhus - där stängs alla avdelningar utan två,

värst drabbats i hela jävla västra götaland.

Tänk om min älskade mormor behöver vård hon är inte alls bra.

vart fan skall de föra henne??

Inte ens intensiven har öppet kom inte ihåg vilka det var som hade öppet men det var inte någon av de större avdelningarna.

Intagna här har flyttats till andra sjukhus.


* Kungälvs sjukhus

där stängs också det flesta avdelningarna det är två avdelningar som har fått dispens. ett stort sjukhus här nere och det som vi har närmast till.


* Uddevalla sjukhus
* Borås sjukhus

* trollhättan (NÄL)


Man kan mer eller mindre säga att det enda som är igång här nere är dom 3-4 som finns i göteborg, hur skutton skall detta gå för alla som blir sjuka och behöver akut vård??


* JAG TYCKER ATT STREJKEN ISÄG ÄR ETT BRA SÄTT ATT VISA VÅRAT KÄRA FACK ATT DET INTE FUNGERAR MED DESSA LÖNER,

MEN TYCKER ATT DET ÄR FÖRJÄVLIGT ATT DET MÅSTE GÅ SÄHÄR LÅNGT. FYFAN SÄGER JAG BARA.


SKÖTERSKORNA SKALL HA LÖNEÖKNING SÅ ÄR DET BARA,

HAR EN BRA LÖSNING PÅ DETTA PROBLEM!


MINSKA LÖNERNA TILL VÅRA KÄRA POLITIKER MAN SKALL HA LÖN EFTER ARBETE OCH INTE EFTER TITEL PÅ JOBB.


SKÄRPNING SVERIGE FÖRFAN!

Av Karin - 5 maj 2008 22:10

en dag som fungerat.

har däremot legat i sängen stora delar av dagen då jag haft fruktansvärt ont i magen som alltid. men annars är det bättre än igår har bara svårt att ta när folk säger till mig vad jag skall göra och inte skall göra.

tro mig jag försöker att leva och vara glad men det är inte lätt.

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??
 Ja
 Nej
 Upp till mig själv
 Ingen kommentar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards