Alla inlägg den 21 april 2008

Av Karin - 21 april 2008 23:54

Linköping 18-21 april 2008.

 

Hejhej!

Jag har precis kommit hem från en jättebra resa! Jag har vart och hälsat på min bästa kompis Anna i Linköping skall berätta lite i vad vi har hittat på dessa dagar.

  

Fredag – jag var uppe alldeles för tidigt men är man nervös av sig så är man haha. Så jag åt en liten enkel och lugn frukost här hemma. Sedan så satte jag mig på msn eftersom att jag hade väldigt gott om tid innan bussen till Göteborg skulle gå, men som vanligt när man väl fastnar vid datorn så gör man det ordentligt. Haha så jag fick mer eller mindre jäkta till min buss men den resan gick bra, så var det sedan 4 timmar tåg som väntade mig. För en gångsskull så var alla tågen i tid så att jag kom in i tid till Linköping central J Anna stod och väntade på mig i det helt okej vädret som mötte oss. Vi gick hem till henne så att jag kunde bli av med all min packning, vilken fin lägenhet du bor i min vän. Där hon fick te som jag hade tatt med mig till henne eftersom att jag trotts allt skulle bo hos henne i 3 dagar något måste hon ju ha så att hon kan stå ut med en litet barn haha. Sedan så tog vi oss en promenad runt i stan, jag älskar denna pärla till stad! Tänk om man fick drömma då skulle jag bo i Linköping. Efter en liten sväng så gick vi till affären, jag var ganska mör efter resan under dagen så första kvällen blev lugn hade hockeyn på tv och tyvärr så förlorade LHC sin andra raka final i SM. Men det är bara att ta nya tag cluben. Vi spelade lite spel också men annars var det ganska hyfsat och lugnt.

  

Lördag – solen skiner in i mina ögon eller inte haha men jag vet inte hur jag skall starta denna dagen annars, men vi gick upp i hyfsad tid idag. Vi hade så mycket att göra idag var dagen då vi skulle ut till Cloetta fabriken i Ljungsbro. Det var bra väder idag men inte strålande sol men med facit i hand är jag väldigt glad över att det inte var strålande sol. Vi gick ner till Linköping Central och tog bussen därifrån ut till Ljungsbro, det var en jätte jobbig väg den sista biten om man är åksjuk. Vi båda var på bra humör vilket gör hela saken lyckad och rolig, när vi kom fram till cloetta fabriken så gick vi in i butiken och handlade en massa fin fin delikatess tror fan inte att det är så vanligt att idag handla godis för 150 :- men galen som jag är i choklad så var det ganska lätt. Sedan så skulle jag självklart ha bilder på cloetta så vi plåtade lite granna innan vi fortsatte till fots mot Bergs slussar. Ojojoj vilken promenad det vart det var avstånd att snacka om i alla fall om man har en godis påse på ett X-antal Kilo i. haha men vi kom tillslut fram till Berg där det var ganska mycket folk och tittade på slusstrappan. Facinerande att se tycker jag vi gick längst den nedre delen av slussen och bara njöt utav det fina och härliga med livet som jag kände just i denna stunden. När vi kollade på klockan sedan så hade vi vart borta i 4 timmar, ojoj vad tiden går fort när man har roligt, vi var tvunga att ta oss tillbaka mot Linköping men jag var helt klar på min sak! INTE ETT STEG TILL haha så ont som jag hade i fötterna där har jag inte haft på bra länge. Vi tog bussen till City igen, där vi bara tog det lugnt hemma hos Anna vi åt lite mat och slöade. Man kan ju undra vad somliga åt haha flum säger jag bara trodde nästan inte mina ögon när vi var påväg till Trädgårdsföreningen. Haha skulle bara träffa Angelica en liten stund så jag visste mera vem det var innan midsommar då hon kommer ner till mig. Vad hon gjorde i Linköping undrar ni säkert hon var hos sin bästa vän på samma sätt som jag var hos min. Vi blev inte så långvariga ute eftersom att det var kallt så efter en liten promenad så gick jag och Anna hem till henne igen där vi spelade lite spel. Sedan så pratade vi lite om allt möjligt, denna människa är grymt underbar som sitter och håller om mig som ligger och blir ledsen. Den bästa av vänner helt klart, allt kändes bättre efteråt i alla fall.

 

Söndag – idag skulle vi bara såsa oss haha vilket skämt det blir den absolut bästa dagen av alla här för mig. Solen sken från en klarblå och mer eller mindre molnfri himmel. Idag besökte vi gamla Linköping och vilken pärla! Kan man bli förälskad i något så var det precis det jag blev återkommer hit ska berätta lite om Domkyrkan innan, påvägen till Gamla Linköping fick jag för mig att jag ville tåga in och kolla hur det såg ut inne i domkyrkan, jag blev förvånad det var inte alls som jag hade tänkt mig, man hade ju räknat med bänkar i hela kyrkan pyttsan heller men den var fin och jättestor. När jag kollat så fortsatte vi mot vårat mål för dagen, säger bara att tur att jag hade vattnet med mig. När vi kom fram till G:a Linköping så föll det mig i smaken dirket små gränder och små affärer ojoj här skulle jag kunna gå en hel dag och bara drömma mig bort. Vi kollade runt på det mesta faktiskt också fikade vi på ett Cafe som drevs av en kändis! Mamma visste vem det var när jag frågade henne senare. När vi fikat fortsatte vi ut till Valla av bara farten där vi spelade Minigolf gud vad roligt tänk er en bana med ganska mycket folk på en försommardag som det kändes som. Anna var så duktig, mycket bra spelat av dig. Och jättekul att spela snacka om att ha kul när vi ses om vi inte har något att göra kommer vi på det men denna dagen var det mestadels att vara ute. När vi var klara med golfen så började vi att gå hem igen och väl där så började vi att laga mat idag skulle vi äta kyckling. Sedan så tog vi det bara lugnt, kom bara på en sak under denna kvällen att jag tror inte att jag har någon framtid inom teater jag är riktigt jävla värdelös på att spela andra roller än mig själv.

 

Måndag - sista dagen för denna gången i stan vi gjorde inte så mycket var ute på en promenad idag igen i solen som har skinit och lyst alla dagar, dagens promenad gick till Cloetta Center där jag skulle köpa lite souviner av LHC! Efter mycket vel så köpte jag en mössa och den signerade lagbilden som skall upp på väggen nu. Påvägen tillbaka så satt vi nere vid ån och solade och enbart njöt av livet. Väl hemma hos Anna igen så packade jag vi åt lite lunch för att sedan se på bilder från Anna när hon var liten så söt man kan vara då! Tänk om en själv kunde sett lika söt ut redan då? Men såkul det var att se dessa bilderna, man fick sig ett och annat gott skratt säkerligen Anna med då det självklart fanns 1 bild på mig som jag tycker är sjukt pinsam. Men men vad gör man inte för sin bästa vän! Sedan gjorde vi lite hänga gubbe innan vi började dra oss ner mot centralen eftersom att mitt tåg skulle ta mig hem till Stenungsund igen. Innan jag åkte hem så tackade jag och sa att detta var något utav det roligaste jag haft på länge! Hoppas självklart att du hade lika kul som mig!


Tack för denna helgen kommer jag sent att glömma!

Tack för att du finns min bästa vän!!

Jag älskar dig <333

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??
 Ja
 Nej
 Upp till mig själv
 Ingen kommentar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards