Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Karin - 22 juli 2008 15:35

Nu skall jag sammanfatta min semester vecka som nu är slut.


Måndag: Anna kommer till mig mitt på dagen, vi tar oss hem till mig och äter lite när jag mött henne vid bussen, som jag hade saknat denna underbara människa!! Vi har inte jätte gott om tid på oss för idag skulle vi in på Lotta Engberg med Kajsa och Therese. Vilken jävla bussfärd det blev trodde att jag skulle dö på allvar det var stop i trafiken så vi fick åka på småvägar men det gick okej, jag hoppade av med Therese på terminalen eftersom att hon behövde växla in pengar till Danmark sedan tog vi en spårvagn till Liseberg. Där var jag för mig själv ett tag för jag mådde inte alls bra när jag kom fram. Men sedan så satt jag och pratade med Louise en underbar fin tjej :D Sedan drog tävlingen igång vet fan inte hur många gånger mitt gäng blev insomade men det var precis som att kamera mannen retades med mig, haha. Allsången var magisk underbar ;) När den var slut så stod jag vid autograferna, fick mig en av Niklas Andersson och ett foto på oss med :D sedan drog vi hemmåt igen eftersom att vi skulle upp tidigt imórn!! Tack Kajsa för en underbar dag :D


Tisdag - Jag var inte ett dugg pigg när jag vaknade på morgonen men vad hade jag för val? jag var tvungen att gå upp för vi hade en tid att passa! Vi åt en snabb frukost sedan så åkte vi med min pappa till Therese. Vi kom iväg i bra tid från Thessi, men herregud vad mycket folk det var på Stena Terminalen, det var fruktansvärt många som skulle åka till danmark. När vi väl hade kommit på färjan så satte vi oss ute på däck och kollade lite i gbg skärgården, kan ju säga att jag tusen gånger mer föredrar den bohusländska. När vi kommit ut en bit så var det Shoppen som gällde och spel automaterna, vi åt även lite, denna resan gick fort så när vi kom fram till Fredrikshavn var det bara att leta efter skyltar som skulle ta oss mot Hirtshals, det var inga problem alls, vi kom fram till vårt boende inget fel alls ett jättefint och bra boende hade vi fått det bästa av allt var nog ändå studsmattorna och den magiska utsikten. När vi lastat in allt så var vi bara tvugna att hoppa på dessa enorma studsmattor. efter en liten stund så tog vi en promenad till fyren som vi hade nära oss, när vi ändå var igång så gick vi längst stranden till Hirtshals med hehe :) Det började regna lite på vägen hem så när vi kom fram så var det bubbelpool och vattenrutskana som gällde :D vi var verkligen barn på nytt, detta passade oss som handen i handsken :P Sedan åt vi köttfärssås med pasta mums vad gott! Minns att vi kollade på skansen med men att det var skitdåligt så vi hoppade istället på våran stutsmatta istället. haha stackars småbarn som blev iväg skrämda.

vi kastade även lite boll och hade det trevligt.


Onsdag - Vi var på Nordsjömuseet herregud vad mycket roligt det fanns att se där då, man trodde inte sina ögon så många djur det finns i haven utanför oss. När vi vart där drog vi till Lökken och shoppade och kollade runt jättefint ställe. minns att vi hade korv med bröd med oss haha det var ju så lätt att få upp korvarna ur termosen sedan eller hur Anna?? :P

På vägen hem så handlade vi fläskfile :) vi skulle äta bakpotatis med fläskfile till middag idag. När vi kom hem så spelade vi lite UNO igen, vi spelade snurruno det är så himla roligt, sedan så var det bråk mellan mig och min kära 85:a haha, jag var jätteskadad efter denna dagen men synden straffar sig självt. På kvällen så förhörde Anna och Thessi mig på körkortsteorin! Mycket roligare när man är många!!!


Torsdag - Sista dagen i Danmark för denna gången, vi hoppade lite på studsmattorna och tog det lugnt på morgonen, när vi packat klart så tryckte vi in oss i bilen och tog sikte mot Skagen, det var tjockt med folk ute på vägen. När vi kom fram så fick vi ställa bilen en bit ifrån "grenen" men det var inte långt att gå alls. Påväg ut så tyckte jag att jag såg 2 gamla klasskamratar. Det var jätte häftigt där ute där skagerack och kattegatt möttes jättehöga vågor. När vi kom fram så kom 2 killar fram och gav mig en kram ;D det var inte vilka som helst det var 2 av dom bästa killarna jag hade i klassen på högstadiet. riktigt kul säger jag bara. hehe sedan så fortsatte vi ut vi också det var ett jättebra väder denna dagen.

När vi var klara här så tog vi oss in till Skagen centrum det är verkligen så fint haha jag fick sitta på en trappa och vänta på Anna och Therese :=).

När vi var klara med det så satte vi kosen mot Seaby där vi strosade och åt lite, en fin sommar idyll. Sedan var det bara att ta sig til färjan haha! det var jättelång kö! Jag och Anna och Thessi belv utstirrade av BLÄNGSYLTA bara för att vi hade roligt i bilen dom jävlarna. Haha :D Resan he gick bra vi lekte med Bluetooth haha så roligt!!!


Resan till Danmark var en av det roligaste jag vart på!!!

Jag , Thessi och Anna hade så himla roligt dessa dagar!

Älskar er!! Tack för ett underbart trevligt sällskap :)


Skriver om dom andra dagarna under Annas besök senare!!!

Kram Kram från Karin

Presentation

Omröstning

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??
 Ja
 Nej
 Upp till mig själv
 Ingen kommentar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards