Alla inlägg under juli 2008

Av Karin - 8 juli 2008 23:17

vilken härlig kväll på det stora hela!!!!

Pratat med Anna idag för första gången på några dagar seriöst!!! :D nu är det nedräkningen för våran träff som börjar!!! hjälp snart är du här hos mig min vän! du är så härlig och fantastisk, du lyssnar verkligen på mig om jag har något på mitt hjärta.!!!

Saknar sällskapet i form av Nicke men ser till allt kul vi gjort istället :D

Av Karin - 8 juli 2008 19:50

Idag har jag och Niclas vart i Göteborg hela dagen!

Var inte alls pigg när jag vaknade av min mobil i morse halv åtta, ville bara kasta mobilen ut genom fönstret men fick allt ta mig i kragen och skärpa till mig ordentligt=).

Vi åt frukost och städade lite i lägenheten, sedan bar det iväg till bussen!!!

bussresan gick jättebra!, när vi kom fram till HJB så hoppade vi av där och tog en snabb visit till Tuve och träffade Emma då fick jag veta vart barndopet skulle vara 27 Juli. säger bara Juli - ingen vila ingen ro.

Sedan drog vi till Centralen och låste in Nickes väska nu i efterhand kan man fråga vem som behövde ett skåp att låsa in saker.

Drog sedan och växlade in danska pengar herregud jag som tycker jag har gått om tid på mig med allt men inte, sedan så gick jag in på HM stackars lilla Niclas som fick stå ut med mig men han var så duktig!! jag hittade två jättefina tröjor och två linnen som jag köpte Gratis :P hehe har man presentkort så har man :D jag älskar mina nya nyförvärv :D

När jag var klar drog vi till jensens och åt :D hehe gott va det oxå! :D

sedan tog vi det mest lugnt vi fjantade runt som vanligt!!!!

Tack för dessa dagar Nicke :D jag älskar dig min vän <33333

Av Karin - 7 juli 2008 21:44

Idag är det sista dagen som jag är hemma hos min bästa vän Karin, imorgon blir det en hel dag i göteborg tills dess att mitt tåg till Stockholm avgår vid 18 tiden på kvällen.

Idag så tog vi en långpromenad runt stenungsön, vi gick längs bilvägen där det var väldigt mycket trafik och lång kö, det är möjligt att det hade skett någon olycka längs vägen. Sedan gick vi längs en skogsstig för att komma upp till en vacker utsiktsplats på ön, där vi tog kort på varandra och beundrade den vackra syn över skärgården. Vi fick en kort regnskur över oss, men Karin hade med sig sitt paraply.

När vi kom hem från promenaden så delade vi på en billys pannpizza, medans vi spelade alfapet, efter att vi spelat klart så började vi förbereda middagen som blev pyttipanna. Efter vi käkat klart blev det mer kareoke med singstar, sedan tog vi en kort paus då vi bada bastu, det är så härligt. Som efterätt åt vi varsin bit av äppelpajen från igår med egen gjord vaniljssås. Efter vi käkat äppelpaj så fick jag förhöra Karin på frågor till henns körkortsteori, det gick ganska bra förutom väggskyltar som Karin hatar hehe.

Som slut på kvällen så ska vi sjunga mera kareoke och se på fler kriminaldeckare, och käka upp allt godis som jag tog med mig.

En sammanfattning av mina dagar hos Karin är att jag haft det underbart roligt, man kan knappast ha det bättre. Längtar redan att få komma tillbaka till min finaste sötis vän Karin.

Kramar / Niclas

Av Karin - 6 juli 2008 19:43

Idag så var vi ute och rodde med gummibåten, det blev lite jobbigt och ro eftersom vi hade kraftig motvind, vi rodde till en strand på stenungsund och vände tillbaka. Jag fick börja att ro tills dess att Karin fick ta över, hon ville få lite träning åt sina svaga muskler.

När vi kom hem så såg vi på avsnitt av svensson svensson, dom är ju så roliga, jag hjälpte också karin att bränna en dvd med kriminaldeckare med Irene Huss på hennes dator. På kvällen så lagade jag och Karin middag, det blev gulash soppa, vi delade upp sysslorna efter receptet, soppan blev god när den blev klar.

Jag och Karin har också skoj bråkat, och en liten 87a som alltid ska busa. Senare ska vi sjunga singstar och ta en promenad, sen blir det mera film och bråk.

Sammanfattningsvis så har jag haft ännu en jätte rolig dag.

kram niclas

Av Karin - 5 juli 2008 22:51

Idag så vakna jag och Karin vid halv tio på morgonen, och lyssna på radion en stund, sedan gick vi och åt en frukost. Efter frukosten så förberedde vi oss för en båttur med Karins gummibåt. Vi körde med motorn och åkte ut till en fin holme, vi drog upp båten på en strand. När vi väl hade gått upp på berget så såg Karin ett skellet från en fågel, och så känslig som Karin är så ville hon vara så långt ifrån den som det gick. Sedan låg vi på berget och solade och bada, och som igår så var det jag som doppa mig först. Det var ganska mycket maneter i vattnet där vi skulle bada, men det gick ändå att simma lite grann. Vi åt också matsäck som vi hade med oss, som bestod av smörgåsar och skagenröra.

När vi skulle åka hem, så krånglade motorn då vi fick hålla på minst 25 drag för att få igång den, men som tur e så hade vi även åror som reserv. På vägen tillbaka så guppade båten så mycket, så vi blev ganska blöta.

Då vi var hemma så tog vi en till omgång av kareoke och singstar, då jag som vanligt vann flest gånger, men karin lyckades ändå vinna en del på låten ' högt över havet'. Sedan kollade vi klart på en film med Irene Huss som var jätte spännande.

På kvällen kollade vi på fler filmer en med deckaren van veteeren och mysiga alla vi barn i bullerbyn, samtidigt så skulle en liten 87a börja bråkas, hon fick det inte lätt med två 85or som jävlas med henne, Karin utlovar hämnd till den ena inga namn nämnda, men det är inte jag.

Sammanfattningsvis så tycker jag att den här dagen har vart helt underbar med en massa roliga saker. Återkommer senare om mer som händer under besöket hos Karin.

Kramar Niclas

Av Karin - 4 juli 2008 23:07

Jag kom till göteborg med tåget ca kvart över tolv, och Karin mötte upp mig på perongen. Sedan tog vi bussen för att sedan gå sista biten över bron och hem till Karin, vi tyckte båda att det var skönt att komma hem, eftersom det var så varmt och vi hade väskor att bära på, och snälla karin hjälpte mig med en väska.

Efter vi käkat några goda smörgåsar med köttbullar på, så gick vi iväg för att åka ut med Karins motorbåt, det var jätte kul, och jag fick också möjligheten att köra, det var en rolig upplevelse och skärgården är så vacker här nere. Jag fick beröm av Karin när jag körde, det var smickrande och uppskattat. Imorgon ska vi ta en tur med gummibåten.

När vi kom hem från båtturen, så koppla vi in karaeoke och singstar, det var så kul, och jag vann flest gånger över Karin, vi åt en god middag med sill,potatis och ägg etc.. till efterätt åt vi knäck glass.

På kvällen så kollade vi på avsnitt av svensson svensson, som var jätte roligt, efteråt såg vi på en film om kriminaldeckaren van veteren, och jag satt och stack karin med hennes flagga, men hon skulle så klart ge igen, eller försöka åtminstone.

Sen gick vi en promenad neråt berget och stranden, där vi satt en stund och kollade på solnedgången, efter det gick vi till stranden och bestämde oss för att ta ett kvällsdopp, där Karin bada näck, jag bada med kallingarna. När vi skulle doppa oss så var det jag som doppa mig först,medans Karin stod och berömde de olika djuren på havsbottnen. Jag fick med mig en fin snäcka som minne.

Jag återkommer senare om vad jag och Karin hittar på för kul.

Kramar Niclas

Av Karin - 4 juli 2008 00:02

Pause och pause vet jag inte men jag kommer inte lägga ut världens maratonbloggar här iaf! kommer få besök från idag till på tisdag! och då blir det inte allt för mycket sitta vid datorn!

Ville bara säga det, oroa er inte för mig kommer leva livet på annat sätt så kul det skall bli att få träffa Niclas igen!! stackarn hans tåg får jättetidigt från Sthlm imorn!! men jag får sova länge!!!

ta hand om er kära besökare:D

Av Karin - 3 juli 2008 17:30

nu är jag på bättre humör!!!!
har vart ute o gått och tjötat med mina grannar!!!!

så roligt och trevligt man glömmer allvaret för en stund!!

pirr i magen inför imorn som jag längtar!!!

Nicklas jag älskar dig min vän <333

Tycker du att det är fel av mig att föra min dagbok på en blogg via nätet??